Undervisningsforløb om Holocaust og andre folkedrab
På denne side finder du en række færdige undervisningsforløb om Holocaust og andre folkedrab. Forløbene er udarbejdet af lærere og retter sig mod fag som historie, psykologi, musik, tysk og samfundsfag. En række af forløbene omhandler Holocaust som historisk case, og andre tager udgangspunkt i andre af historiens folkedrab som Rwanda, stalinismen eller Cambodia.
- Holocaust og andre folkedrab – et undervisningsforløb til historiefaget på ungdomsuddannelserne
Undervisningsforløb om Holocaust og andre folkedrab (PDF)
Holocaust
- Holocaust, eftertid, benægtelse og styrkelse af internetkompetencer
Undervisningsforløb om Holocaust, eftertid og benægtelse (PDF)
- Holocausterindring gennem musik
Undervisningsforløb om musik som erindring (PDF)
- Undervisningsforløb til historie: Racehygiejne i Tyskland og Danmark
Undervisningsforløb om racehygiejne (PDF)
- Undervisningsforløb til tysk: Nazistisk identitet og Hitlerjugend
Download undervisningsforløb (PDF)
- Undervisningsforløb om holocaustbenægtelse
Download undervisningsforløb (PDF)
- Undervisningsforløb om Holocaust i tyskundervisningen
Download undervisningsforløb (PDF)
- Nazismen: racepolitik, jødeforfølgelser og Holocaust
Undervisningsforløb om nazismen (PDF)
- Filmforløb om "Farlige forestillinger"
Download materiale til folkeskolens 7.-10. klasse (PDF)
Download materiale til gymnasiet (PDF)
Andre folkedrab
- Undervisningsforløb om Cambodja: Fortielse eller retfærdighed?
Undervisningsforløb om Cambodja (PDF)
- Rwanda i dag: Se fremad – ikke tilbage! Tværfagligt undervisningsforløb til historie, filosofi, samfundsfag og psykologi
Undervisningsforløb om Rwanda i dag (PDF)
- Undervisningsforløb om Stalinismens forbrydelser
Download undervisningsforløb (PDF)
- Undervisningsforløb: Folkedrab i samfundsfagsundervisningen
Download undervisningsforløb (PDF)
- Undervisningsforløb til psykologi: Farlige forestillinger og ondskabens psykologi
Download undervisningsforløb (PDF)